Remont mostu polegał na wzmocnieniu konstrukcji nośnej przez podwyższenie belek głównych i wykonaniu nowej płyty pomostowej oraz sprężaniu zewnętrznym
belek pomostowych i płyty głównej. Sprężanie zostało wykonane na całej długości (262 m) bez zastosowania łączników pośrednich.
Było to najdłuższe sprężanie z wykonywanych dotychczas w Polsce.
Wszystkie roboty były prowadzone bez wyłączenia ruchu, co spowodowało konieczność kilkukrotnego przekładania ruchu z jezdni modernizowanej na nowo budowaną.
Po zakończeniu prac, droga ma dwie - oddzielone pasem zieleni i sprężystymi barierami - dwupasmowe jezdnie, 2-metrowe asfaltowe pobocza oraz
drogę dla lokalnego ruchu pojazdów. Zakręty stały się znacznie łagodniejsze niż wcześniej. Skanska zadbała także o ekologię -
wzdłuż drogi ustawiono 600 m ekranów akustycznych, a przepusty ze specjalnymi zbiornikami umożliwiają oczyszczanie drogi ze spływającej wody.
W sąsiedztwie 9-przęsłowego mostu wybudowano betonowe zbiorniki, które w sytuacjach awaryjnych umożliwiają odcięcie odpływu z drogi np. niebezpiecznych materiałów
po wypadku. Pod drogą powstały także specjalne przepusty dla gadów i płazów.
Prace przy modernizacji tego odcinka Zakopianki, warte 36 mln zł, sfinansował budżet państwa.