SKANSKA S.A.
Oddział RPRD

36-060 Głogów Młp.,
Rudna Mała 47
tel. (17) 858 01 40
fax (17) 858 01 48

www: www.skanska.pl
e-mail: info@rprd.skanska.pl




Projekty realizowane przez RPRD




Modernizacja drogi krajowej Nr 871/NR 4 Radymno-Korczowa, odc. Duńkowice-Granica Państwa długości 17 km

Celem inwestycji była modernizacja istniejącej drogi do nowego przejścia granicznego z Ukrainą Korczowa - Krakowiec, tak aby posiadała ona nawierzchnię betonową oraz przystosowana była do wymogów dla ruchu ciężkiego - samochodów ciężarowych i osobowych.
Roboty drogowe polegały na modernizacji nawierzchni od km 4+570 do km 21+748, umocnieniu poboczy szerokości 2.5 m na całej długości odcinka, przebudowie odcinka na długości 2.1 km w miejscowości Duńkowice oraz wybudowaniu parkingu dla samochodów ciężarowych w miejscowości Młyny - w odległości 5 km od przejścia granicznego w Korczowej.

Istniejąca nawierzchnia o średniej grubości 20 cm z betonu cementowego została odprężona za pomocą młotów udarowych oraz doprowadzona do wymaganej nośności walcami wibracyjnymi w celu wykorzystania jako warstwy nośnej podbudowy. Nawierzchnia bitumiczna składała się z warstwy wyrównawczej o średniej grubości 4 cm, warstwy wiążącej o grubości 6 cm oraz warstwy ścieralnej SMA o grubości 4 cm.
Parking dla samochodów ciężarowych o powierzchni 9.500 m2 został wybudowany wraz z wymaganą infrastrukturą w miejscowości Młyny w km 16+200. Nawierzchnia parkingu wykonana została z kostki wibroprasowanej ułożonej na podbudowie z chudego betonu o grubości 20 cm, na podłożu stabilizowanym cementem grubości 20 cm.
Na parkingu zainstalowano wagę do pomiaru ciężaru samochodów wjeżdżających do Polski, w celu wyeliminowania nadmiernych obciążeń konstrukcji nawierzchni dróg.
Na całym odcinku zmoderni-zowano odwodnienie korpusu drogowego, przebudowano skrzyżo-wania z drogami wojewódzkimi i lokalnymi oraz wykonano oznakowanie pionowe i poziome.
Całość prac zakończono na 6 miesięcy przez zakontraktowanym terminem.






Przebudowa drogi krajowej kat G Nr 47 Rabka-Nowy Targ-Zakopane odc. Chabówka-Rdzawka na drogę dwujezdniową wraz z remontem mostu w Chabówce

27 września 2002 r. oddany został do użytku 3,5-kilometrowy odcinek dwupasmowej drogi między Chabówką i Rdzawką, którego generalnym wykonawcą była Skanska Oddział RPRD.
Wykonane prace obejmowały modernizację istniejącej jezdni, dobudowanie drugiej jezdni na krętym podjeździe od wiaduktu w Chabówce oraz remont mostu. Przebudowana droga uzyskała parametry techniczne i geometryczne odpowiadające drodze ekspresowej III klasy technicznej.
Remont mostu polegał na wzmocnieniu konstrukcji nośnej przez podwyższenie belek głównych i wykonaniu nowej płyty pomostowej oraz sprężaniu zewnętrznym belek pomostowych i płyty głównej. Sprężanie zostało wykonane na całej długości (262 m) bez zastosowania łączników pośrednich. Było to najdłuższe sprężanie z wykonywanych dotychczas w Polsce.
Wszystkie roboty były prowadzone bez wyłączenia ruchu, co spowodowało konieczność kilkukrotnego przekładania ruchu z jezdni modernizowanej na nowo budowaną.
Po zakończeniu prac, droga ma dwie - oddzielone pasem zieleni i sprężystymi barierami - dwupasmowe jezdnie, 2-metrowe asfaltowe pobocza oraz drogę dla lokalnego ruchu pojazdów. Zakręty stały się znacznie łagodniejsze niż wcześniej. Skanska zadbała także o ekologię - wzdłuż drogi ustawiono 600 m ekranów akustycznych, a przepusty ze specjalnymi zbiornikami umożliwiają oczyszczanie drogi ze spływającej wody. W sąsiedztwie 9-przęsłowego mostu wybudowano betonowe zbiorniki, które w sytuacjach awaryjnych umożliwiają odcięcie odpływu z drogi np. niebezpiecznych materiałów po wypadku. Pod drogą powstały także specjalne przepusty dla gadów i płazów.
Prace przy modernizacji tego odcinka Zakopianki, warte 36 mln zł, sfinansował budżet państwa.






Rehabilitacja drogi krajowej Nr 77 Lipnik-Przemyśl odc. Gorzyce-Agatówka długości 15,6 km

W roku 2001 na skutek powodzi ciąg drogi Nr 77 przebiegający w widłach Wisły i Sanu szczególnie ucierpiał. Szybka decyzja GDDKiA podjęta w 2001 roku pozwoliła na przełomie roku 2001/2002 zmodernizować najbardziej zniszczony odcinek drogi Sandomierz Stalowa Wola o długości 3, 7 km i dostosować do standardów europejskich.

Kolejnym etapem dostosowania drogi Nr 77 była przebudowa i modernizacja odcinka Gorzyce - Agatówka na długości 15,6 km i obejmowała:
  • poprawę parametrów technicznych
  • wzmocnienie nawierzchni drogi do 115 kN/oś
  • renowację systemu odwodnienia, remont i modernizację przepustów
  • wprowadzenie rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo ruchu drogowego
  • wykonanie chodników
  • odnowę poboczy
  • budowę zatok autobusowych
  • przebudowę jezdni
Prace przy modernizacji tego odcinka trwały od września 2002 r. do października 2003 r. Podsumowując realizację robót należy podkreślić fakt, że wszystkie roboty były przeprowadzane bez wyłączenia ruchu. Pomimo tych trudności, dzięki dużemu zaangażowaniu sił i środków a także właściwej organizacji robót SKANSKA Oddział RPRD zakończyła roboty przed terminem.




ZAPRASZAMY  DO  WSPÓŁPRACY !!!

AG WebDesigner