SKANSKA S.A.
Oddział RPRD

36-060 Głogów Młp.,
Rudna Mała 47
tel. (17) 858 01 40
fax (17) 858 01 48

www: www.skanska.pl
e-mail: info@rprd.skanska.pl







Nowoczesne technologie


RPRD dysponuje nowoczesnymi maszynami drogowymi i budowlanymi, aparaturą badawczą oraz przyjaznymi dla środowiska wytwórniami mieszanek mineralno-asfaltowych.
Wdraża nowoczesne technologie związane z produkcją oraz wykonaniem nawierzchni drogowych.



Jako pierwsze przedsiębiorstwo w Polsce zastosowało modernizację konstrukcji nawierzchni drogowych w technice recyklingu na zimno oraz wdrożyło technologię wykonywania podbudowy z mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej (MCE).
Stosuje także technologię remontów cząstkowych przy zastosowaniu nowoczesnych maszyn typu SAVALCO.



Recykling na zimno

Recykling na zimno to technologia umożliwiająca przetworzenie zniszczonych warstw konstrukcyjnych, nawierzchni, w wyniku którego uzyskuje się nową, pełnowartościową warstwę podbudowy drogowej.

Postępujące niszczenie dróg powodowane wzrostem natężenia i obciążenia ruchem wymusza potrzebę głębokiej przebudowy konstrukcji nawierzchni. Recykling na zimno jest jedną z metod mogącą w znacznym stopniu obniżyć koszty inwestycji.
Praktyka wykazała, że przy zastosowaniu recyklingu na zimno, w większości przypadków, możliwe jest wykorzystanie materiałów ze zniszczonych warstw w 100%.


Podbudowa z mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej
Mieszanki m-c-e są wynikiem recyklingu warstw bitumicznych razem z podbudową lub warstw bitumicznych doziarnionych nowym kruszywem. Środkami stabilizującymi jest cement i emulsja asfaltowa, dodawane jednocześnie. Istotnym czynnikiem w projektowaniu mieszanek jest ustalenie odpowiedniej proporcji pomiędzy ilością lepiszcza i cementu. Pożądany efekt można osiągnąć nie tylko poprzez dobór ilości czynników stabilizujących, ale również poprzez odpowiedni dobór składu recyklowanych materiałów. Dobrze zaprojektowana i wykonana podbudowa z mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej powinna charakteryzować się odpornością na koleinowanie, trwałością, małym prawdopodobieństwem powstawania spękań skurczowych.


Zastosowanie metody recyklingu na drodze daje następujące korzyści:
  • umożliwia całkowite wykorzystanie materiału dotychczas wbudowanego, bezpośrednio na regenerowanym obiekcie,
  • eliminuje koszty ewentualnych zrywek i dowozu nowych materiałów,
  • eliminuje w znacznym stopniu eksploatację złóż,
  • jest nieszkodliwe dla środowiska naturalnego,
  • angażuje mniejszą liczbę maszyn w porównaniu do metod tradycyjnych,
  • roboty mogą być wykonywane pod ruchem, nie wymagane jest też zamknięcie drogi dla ruchu kołowego bezpośrednio po wykonaniu robót,
  • umożliwia wykonywanie solidnych podbudów przebudowywanych dróg, w odróżnieniu od tradycyjnych, mało skutecznych metod powierzchniowego remontu warstw jezdnych,
  • jest sprawną metodą przebudowy dróg, oszczędzającą czas, pieniądze i złoża.









Recykler DCR 2100 Wirtgen
Podkreśla się doskonałość maszyny ze względu na:
  • wielofunkcyjność - frezuje (rozdrabnia), miesza, układa oraz wstępnie zagęszcza recyklowany materiał,
  • możliwość wykonania recyklingu całej nawierzchni tj. warstw bitumicznych razem z podbudową,
  • możliwość zastosowania i precyzyjnego dozowania emulsji asfaltowej,
  • niezawodność w działaniu,
  • stosunkowo małe utrudnienia i bezpieczeństwo pracy na drodze




ZAPRASZAMY  DO  WSPÓŁPRACY !!!

AG WebDesigner