|
Nowoczesne technologie
RPRD dysponuje nowoczesnymi maszynami drogowymi i budowlanymi, aparaturą badawczą oraz przyjaznymi dla środowiska wytwórniami mieszanek mineralno-asfaltowych.
Wdraża nowoczesne technologie związane z produkcją oraz wykonaniem nawierzchni drogowych.
|
|
|
Jako pierwsze przedsiębiorstwo w Polsce zastosowało modernizację konstrukcji nawierzchni drogowych w technice recyklingu na zimno oraz wdrożyło technologię wykonywania podbudowy z mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej (MCE).
Stosuje także technologię remontów cząstkowych przy zastosowaniu nowoczesnych maszyn typu SAVALCO.
|
|
|
|
Recykling na zimno
Recykling na zimno to technologia umożliwiająca przetworzenie zniszczonych warstw konstrukcyjnych, nawierzchni, w wyniku którego uzyskuje się nową, pełnowartościową warstwę podbudowy drogowej.
Postępujące niszczenie dróg powodowane wzrostem natężenia i obciążenia ruchem wymusza potrzebę głębokiej przebudowy konstrukcji nawierzchni. Recykling na zimno jest jedną z metod mogącą w znacznym stopniu obniżyć koszty inwestycji.
Praktyka wykazała, że przy zastosowaniu recyklingu na zimno, w większości przypadków, możliwe jest wykorzystanie materiałów ze zniszczonych warstw w 100%.
Podbudowa z mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej
Mieszanki m-c-e są wynikiem recyklingu warstw bitumicznych razem z podbudową lub warstw bitumicznych doziarnionych nowym kruszywem.
Środkami stabilizującymi jest cement i emulsja asfaltowa, dodawane jednocześnie.
Istotnym czynnikiem w projektowaniu mieszanek jest ustalenie odpowiedniej proporcji pomiędzy ilością lepiszcza i cementu.
Pożądany efekt można osiągnąć nie tylko poprzez dobór ilości czynników stabilizujących, ale również poprzez odpowiedni dobór składu recyklowanych materiałów.
Dobrze zaprojektowana i wykonana podbudowa z mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej powinna charakteryzować się odpornością na koleinowanie, trwałością, małym prawdopodobieństwem powstawania spękań skurczowych.
|
|
Zastosowanie metody recyklingu na drodze daje następujące korzyści:
- umożliwia całkowite wykorzystanie materiału dotychczas wbudowanego, bezpośrednio na regenerowanym obiekcie,
- eliminuje koszty ewentualnych zrywek i dowozu nowych materiałów,
- eliminuje w znacznym stopniu eksploatację złóż,
- jest nieszkodliwe dla środowiska naturalnego,
- angażuje mniejszą liczbę maszyn w porównaniu do metod tradycyjnych,
- roboty mogą być wykonywane pod ruchem, nie wymagane jest też zamknięcie drogi dla ruchu kołowego bezpośrednio po wykonaniu robót,
- umożliwia wykonywanie solidnych podbudów przebudowywanych dróg, w odróżnieniu od tradycyjnych, mało skutecznych metod powierzchniowego remontu warstw jezdnych,
- jest sprawną metodą przebudowy dróg, oszczędzającą czas, pieniądze i złoża.
|
|
Recykler DCR 2100 Wirtgen
Podkreśla się doskonałość maszyny ze względu na:
- wielofunkcyjność - frezuje (rozdrabnia), miesza, układa oraz wstępnie zagęszcza recyklowany materiał,
- możliwość wykonania recyklingu całej nawierzchni tj. warstw bitumicznych razem z podbudową,
- możliwość zastosowania i precyzyjnego dozowania emulsji asfaltowej,
- niezawodność w działaniu,
- stosunkowo małe utrudnienia i bezpieczeństwo pracy na drodze
|
|
ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY !!!
|